Performance, Installations, Sculptures

  • Home
  • Text
  • Performance
  • Installation
  • Sculpture
noise_13
noise_4
noise_1
noise_6
noise_8
noise_10
noise_12
noise_14
noise_15
noise_17

Like this project?

Appreciate Or

Other projects

yes!yes!yes!no!no! View volumes of silence and noise Current Pfauenauge View pink.ponk.flow. View Destroying Seven Shelters View Fleisch werden View Halblicht View Die goldene Peperoni von Holligen View
Previous Next Back to portfolio

Performance Festival "Die längste Nacht" - Zurich

volumes of silence and noise

performance, 45 min

in collaboration with Thomas Peter (composer)

Wie klingt ein intimer Raum? Der intime Raum als sonore Hülle, ein Ort der Stille, dessen extrem sensible Konstruktion sich offenbart in der nuancierten Kontrolle der häuslichen Geräuschkulisse und ihrer ultimativen Störung. Ein Balanceakt zwischen Behaglichkeit und Unterbrechung. Die Performance inhaltich zugrunde liegt ein Textausschnitt einer wissenschaftlich- akustischen Studie von Brandon Labelle (Acoustic Territories).

In den Sequenzen der Performance setzen die beiden Künstler ihre im Vorfeld sich angeeigneten visuellen, philosophischen, sprachlichen, akustischen, sowie musikalischen Archive einander gegenüber. Sie reagieren aufeinander – mal sehr verhalten und kaum wahrnehmbar, mal intensive und in agressiver Interruption. JedeR ist in seiner Welt – in seiner Intimität und in seinem Zuhause. Gleichzeitig sind sie voneinander abhängig – durch Störung, territoriale Interaktion, und/oder soziale Reaktion. Wie sensibel und feinfühlig diese Abhängigkeiten – gesellschaftlich wie territorial- sind, dies ist der rote Faden, der sich durch diese sehr leise, feinfühlige und gleichzeitig visuell geräuschvolle Performance und Soundcollage zieht.

english:

What does an intimate room sound like? The intimate space as a sonorous shell, a place of silence, whose extremely sensitive construction reveals itself in the nuanced control of the domestic soundscape and its ultimate disturbance. A balancing act between comfort and interruption. The content of the performance is based on a text excerpt from a scientific-acoustic study by Brandon Labelle (Acoustic Territories).

In the sequences of the performance, the two artists juxtapose their previously acquired visual, philosophical, linguistic, acoustic and musical archives. They react to each other – sometimes very cautiously and hardly noticeable, sometimes intensively and in aggressive interruption. Everyone is in his world – in his intimacy and in his home. At the same time they are interdependent – through disruption, territorial interaction, and/or social response. How sensitive and delicate these interdependencies – social as well as territorial – are, this is the red thread running through this very quiet, sensitive and at the same time visually noisy performance and sound collage.

Project Type

  • # 2019
  • # Performance
  • Imprint
  • Home
© 2016 Olivia Wiederkehr
Use arrows for navigation